25 Aralık 2010 Cumartesi

HOŞGELDİM HOŞGELDİNİZ


Cafe fernandoyla tanıştım blog hayatıyla.
 İlk başta pek bir özendim sevgili cenkin yaptıklarına ne yalan söyliyeyim. Yıllardır pasta ve yemek yapmaya pek bir tutkunumdur. Ama böylesi bir paylaşım aklıma gelmemişti daha önce. Bende yapabilirmiyim yapsammı derken tesadüf eseri aldığım NİKONumla yemek fotoğrafları çekmeye başlayınca işte dedim tam zamanı. Bu blogla birlikte geliştir kendini öğren öğret kendi bildiğince dilin döndüğünce...Sizlerden de çok şey
öğreneceğim şüphesiz bu serüvende.
Keyifli işler başarırım işallah:))))İlk tarifimi
paylaşayım izninizle.......




      Düşündüm düşündüm ilk tarifimi bu sevimli mini pizzalara ayırmaya karar verdim. Yapımı hem çok kolay hemde görünüşleri gibi tadlarıda nefis. Tıpkı annemin yaptıklarına benziyor diyeceğiniz türden. iç malzemesi ise tamamen damak tadınıza ve hayal gücünüze kalmış....
    MALZEMELER

1 adet  Yaş Maya
1+ ½ cup süt
3 tsp kaşığı şeker
1 tsp kaşığı tuz
1 tsp kaşığı mahlep
1 yumurta akı 
1 su bardağı sıvıyağ
5+ ¾ cup un
İÇ MALZEMELER
Peynir, zeytin, domates, maydanoz, sucuk, kaşar
1 yemek kaşığı sızma zeytin yağ
1 yumurta sarısı 



      Yaş mayayı ılık sütte eritelim ve içine şekeri ekleyip karıştıralım. Şeker eridikten sonra sırası ile tuz ve mahlep ekleyelim. Malzemeler eritildikten sonra sıvıyağ ve yumurta akını ilave edelim. Unu eleyelim ve hamuru yoğuracağımız kaba alalım. Ortasını açıp sıvı malzemeleri ekleyelim. Tüm malzemeleri bütünleşene kadar yoğuralım. Ardından mayalanması için sıcak bir yerde üzerini örterek  1,5 saat bekletelim.
      Üzeri için zeytini dilimleyelim. Maydanozu kıyalım. Domatesi küp şeklinde doğrayalım. Sucuğu da küp doğrayalım. İç malzemelerini zeytinyağı ile birlikte karıştıralım. Ayrı bir yerde kaşar peynirini rendeleyelim.
      Fırını 200 dereceye ayarlayalım. Fırın tepsisini yağlı kağıt ile kaplayalım Hamur mayalandıktan sonra küçük parçalar kopartarak elimiz ile yuvarlayalım. Başparmağımız yardımı ile hamurun ortasını alçım. Oluşan minik havuza malzemeleri bölüştürelim. Ben pratik olsun diye yumurtayı iç malzemesini koymadan önce sürüyorum siz isterseniz malzemeleri yerleştirdikten sonrada sürebilirsiniz. Susam ve çörek otunu arzuya göre bu aşamada serpip tepsileri fırına verelim. Kaşarı rendeleyelim ve fizzalara fırından çıkartmadan  dört dakika önce serpelim. Pizzaları 20 dakika nın sonunda tel ızgara üzerine soğumaya bırakalım.
      Afiyet olsun.



1 yorum:

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Çiğdemcim merhabalar,
Blogunu uzun zamandır beğeniyle takip ediyorum.
Yazılarını, tariflerini incelerken buradaki ilk tarifinin başlık yazısı çok hoşuma gitti. Doğrusu ben de Cafe Fernando'dan etkilenmiş biriyim. Beni de izlersen fikirlerini alabilir miyim? Teşekkürler.
Tariflerini, resimlerini, yazılarını zevkle izlemeye devam edeceğim, sevgiler, Pırıl.