1 Nisan 2011 Cuma

KARADENİZ ETKİNLİĞİ





Ne zamandır planladığım bir yazıydı bu günkü yazım. Ama bir türlü sıra gelmemişti. Evet Karadeniz etkinliklerinin ilki bizim evdeydi. Önce fotoğrafları paylaşacağım tarifleri ise sırasıyla paylaşacağım sizlerle. Tamamen yöresel annemin, ananemin teyzemin ve benim elimin değdiği imece usulü güzel bir sofraydı ve sizlerle paylaşılmasa bir şeyler eksik olurdu.
Karadenizin baş tacı HAMSİLİ PİLAV



Olmazsa olmazımız MISIR EKMEĞİ


Aaaaaaaa TURŞU KAVURMASInı unutmaaaaaaa


Anneciğimin el emeği KESME MAKARNA


Ve etkinliğin ilk tarifi olacak KURU YUFKALI TAVA BÖREĞİ
Benim memleketimde eskiden her evde yapılırmış kuru yufka. Şimdilerde sadece annaneler yürütüyor bu geleneği. Tabiki bizim ailede bir istisna değil bu konuda.
Şimdi efendim tarife gelecek olursak;


MALZEMELER
6 adet kuru yufka
300 gr beyaz ve tulum peyniri
1/2 demet maydanoz
Tereyağ


Tavayı yağlayalım.Yufkaları sırayla ıslatalım. Bunun için yufkaları çeşmeden akan suyun altına (yufkalar dik bir şekilde önlü arkalı su değecek şekilde) tutup üzerinden suyu akıtalım.
Yağladığımız tavaya yufkaları kırarak ( yufkaların yuvarlak kenarlarını tavanın kenarına denk gelecek şekilde yerleştirilirse daha düzgün bir görünüm elde edilmiş olur) ilk iki adedini yerleştirelim. Yufkaların üzerine ufaladığımız ve maydanoz dilimlediğimiz peynirin yarısını eşit bir şekilde yayalım. Tekrar iki yufkayı daha önceki yufkalar gibi ıslatıp kırarak yerleştirelim. Kalan peyniri de yayıp kalan son iki yufkayıda serip tavayı kısık ateşte pişirmeye alalım. Pişirme esnasında tavayı sık sık ileri-geri, sağa-sola hareket ettirip böreğin her tarafının eşit bir şekilde pişirelim. Alt kısım pişince aynı işlemi böreği alt üst ederek üst kısmına da uygulayalım. Böreğimiz nar gibi kızarınca hazırdır efendim.
Bu tarifimi  öznurun 45dakikalıktarifler   etkinliğine gönderiyorum umarım beğenir.
Afiyet olsun efendim.

1 yorum:

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Merhaba canım yorum için teşekkür ederim. Etkinliğime katılmanız beni çok mutlu eder. Herkese davetiye atmaya çalıştım ama gözden kaçanlar oluyor, sürçi lisan ettiysek affola diyelim :) Katılmak isteyen herkesin tariflerini bekliyorum çok öpüyorum.. Sevgiler..