31 Mayıs 2011 Salı

FISTIK GİBİ BROWNİE


Brownie...
Bu tada asla hayır diyemiyorum. Yumuşacık ama ıslak işte benim favori browniem bu. Sonunda aradığım tarifi buldum. Çikolatası yoğunki bayağı bir yoğun ama hafif tuzlu fıstık bu yoğunluğu mükemmel dengeliyor. Bence fıstık bu brownieyi çok güzel tamamladı Resimleri incelerseniz ıslak brownienin üzerindeki fıstık tabakasının akışkanlığını görebilirsiniz. Kekin en üstü hafif kıtırlı oldu. Ben orijinal tarifteki şeker oranını bayağı azalttım. Express yerine de neskafe kullandım. Çikolata-kahve -fıstık .... Ben diyorum ki bu tada bayılacaksınız.


Tarif ile ilgili vereceğim ayrıntılara gelecek olursak;
Brownienin orijinalinde kullanılan akışkan fıstık ezmesi maalesef ülkemizde bulunmadığı için ben orjinal tarifken biraz çıkıp malzemelerin tamamını benmaride karıştırıp akışkanlığı böyle sağladım. Bu aşamaları fotoğraflamayı maalesef unuttuğum için paylaşamıyorum. Ama en kısa zamanda tekrar denediğimde fotoğraflanıp bloğa eklenecek:)
Ayrıca sevgili cenk tarifinde brownieyi oda sıcaklığına geldikten sonra streç folyoya sarıp bir gece buzdolabında bekletirseniz daha güzel olacağını yazmıştı. Bu tarif için ben bu tavsiyeyi uyguladım. Ve evet dinlenen kek daha bir güzeldi. Benden söylemesi.
Şimdi gelelim tarife....
Tarif foodbuzz dan alınmıştır.
FISTIK EZMELİ BROWNİE
MALZEMELER
1¼ cup un
¼ tsp tuz
2 tbsp kakao
31o gr parçalar halinde bitter çikolata
225 gr tuzsuz küp doğranmış tereyağı
¼ tsp hazır espresso(Ben Nescafe klasik kullandım)
1½ cups toz sekeri( Ben 2/3 kullandım)
½ cup paketlenmis kahverengi şeker
5 yumurta, oda sıcaklığında
½ tsp vanilya özütü
FISTIK EZMESI GIRDABI
½ cup tuzsuz eritilmiş tereyağı
1/3 cup pudra şekeri
1½ cup kremsi fistic ezmesi(Ben Gold marka fıstık ezmesi kullandım)
1/8 tsp tuz
¼ tsp vanilya özütü
Fırını 180 dereceye ayarlayalım. 23x32 (Ben 25*27 kullandım)lik cam ya da acık renkli pişirme kabının kenarlarını ve tabanını yağlayalım. Yağlı kâğıt ile kaplayalım.
Orda boy bir kapta, un tuz ve kakao tozunu karıştırıp eleyelim. .
Çikolata, tereyağı ve neskafeyi geniş bir kaba alıp, benmaride tereyağı tamamen eriyene kadar karıştıralım. Ocağı kapatalım ancak kabı suyun üzerinde tutmaya devam edelim ve şekeri ekleyelim. Şeker tamamen eriyene kadar tekrar karıştıralım. Şeker eriyince kabı soğuması için bir kenara alalım. Karışım oda sıcaklığında olmalı.
Çikolata karışımına 3 yumurta ekleyip birleşene kadar karıştıralım. Kalan yumurtaları da ekleyip birleşene kadar tekrar karıştıralım. Vanilyayı ekleyelim ve birleşene kadar karıştıralım. Brownienin kek kıvamına gelmemesi için çok fazla karıştırmayalım.
Un karışımını çikolata karışımının üzerine serpiştirelim. Slikon spatula kullanarak un karışımını çikolata karışımının içine yedirelim. Un karışımının çok azı görünür halde olması gerekiyor.
Karışımı fırın kabının içine dökelim ve üzerini düzleştirelim.
Orta boy bir kapta, fıstık ezmesi girdabının bütün malzemelerini karıştıralım. Ben bu aşamada malzemeleri benmaride çok az sadece fıstık eriyene adar benmaride tuttum.
Tüm malzemeler sıvılaştıktan sonra kaşık yardı ile brownie karışımının uzerini fıstık ezmesi kararışımı ile kaplayalım. Bir bıçak yardımı ile çikolata ve fıstık ezmesini girdap şeklinde karıştıralım.
Fırının orta bölümünde 30 dk pişirelim, pişirme kabını sürenin yarısında ter düz edip çevirelim. Süre sonunda bir kürdanı brownienin ortasına batıralım. Eğer nemli birkaç parça çıkıyor ise browniemiz pişmiştir. Brownie yi soğuması için fırından çıkartalım. Soğuduktan sonrada yağlı kâğıt yardımı ile kalıptan çıkartalım. Karelere kesip servis edelim.
Kekler oda sıcaklığında vakumlu bir kapta üç gün saklanabilir.
Afiyet olsun.

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bende bu tada asla hayır demem:))))
ellerine sağlık çok güzel olmuş canım