15 Haziran 2011 Çarşamba

SAĞLIKLI KURU MEYVELİ KURABİYE

Tariflerime şöyle bir baktımda uzun zamandır şöyle hafif ama tatlı bişiler yapmayalı bayağı olmuş:( Eeee o zaman ne yapmak lazım .
Mmmmm bir düşünelim bakalım.
En hafifinden meyveli bir kurabiye ilk aklıma gelen fikir olmasada evdeki kuru meyveleri değerlendirmek adına en uygunuydu bence. Yaklaşan yaz ayında diyetteki arkadaşlarımı da düşünereeek bu güzel kurabiyeleri yapmaya karar verdim. Bu sayede aynı zamanda alıp da içinden bir tarif bile deneme fırsatı bulamadığım "beyaz fırından yeni çıkmış KURABİYELER"i deneme fırsatı bulmamda işin güzel yanı.Haydi başlayalım tarife öyleyse...
MALZEMELER
120 gr esmer şeker
150 gr 3/4 cup yoğurt
60 gr 4 tbsp oda ısısnda tereyağı
1 adet yumurta
1/8 tsp vanilya özütü
1/8 tsp kabartma tozu
1/8 tsp karbonat
3+1/4 cup tam buğday unu
180 gr kuru meyve(ben mango,ananas,papaya,bloebery kullandım)
Portakal kabuğu rendesi(Ben limon kabuğu kullandım)
Fırını 160 dereceye ayarlayıp fanlı olarak ısıtmaya başlayalım. Fırın tepsisine yağlı kağıt yerleştirelim.
Esmer şeker, yoğurt, tereyağını karıştırıp yumuşatalım.
Karışıma yumurtayı ilave edip karıştırmaya devam edelim.
Kabartma tozu, karbonat ve unu karıştırıp eleyelim.
Vanilya özütü ve ardından unlu karışımı ekleyip yoğuralım.
Limon kabuğu rendesi ve kuru meyveleri ekleyip yalnızca 1-2 dakika daha karıştıralım.
elde ettiğimiz hamurdan kaşık yardımı ile parçalar alıp elimizle yuvarlayarak şekil verelim.
Kurabiyeleri fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim.
Isınan fırında kurabiyeleri 15-20 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: