3 Ağustos 2013 Cumartesi

ARPA YANDI ÇORBASI

Yine farklı bir çorba tarifim var bu güm. Hem pratik hem lezzetli. Garnitür yerine ben evde olan haşlanmış bezelyemi kullandım. Patates ve havucuda küp doğrayıp kendim haşlasım. Eğer benim gibi konservenin tadını yapay buluyorsanız tavsiye ederim. 

Orjinal tarifde haşlanmış mısır yoktu ama ben bir karadenizli olarak çok sevdiğim bu tadı da ekledim.
MALZEMELER
1 su bardağı arpa şehriye
1 su bardağı garnitür
½ su bardağı haşlanmış mısır
2 su bardağı yoğurt
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Kaynar su
½ demet kıyılmış maydanoz
Tuz, pul biber

Yağları tencereye alıp ocağın altını açalım.
Şehriyeleri ekleyip renkleri dönene dek kavuralım.
Üzerlerine yeterince kaynar su ilave edip garnitürüve mısırları da ekleyip 15 dakika pişirelim.
Terbiyesi için yoğurt ve unu çırpalım. Çorbanın suyundan alıp terbiyeyi ılık hale getirerek çorbaya ekleyelim.  
En son çorbaya tuz ve pul biberi ekleyip bir iki taşım kaynatıp ocağın altını kapatalım.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok besleyici ve lezzetli bir çorba olmuş..ellerinize sağlık..