12 Haziran 2016 Pazar

DÖĞME ÇORBASI

Eveett ramazan deyince bir tatlıdır vazgeçilmezim bir çorba. Yeni lezzetleri ekledikçe  literatürüme sizlerle de paylaşıyorum. Bu çorbada ilk defa denenip çok sevilenlerden.
buğdayı aslında soğuk çorba yapmak için ramazandan önce hazırlayıp dondurucuya atmıştım. Bir gece ılık suda beklettiğim buğdayı düdüklüde 15 dakika pişiriyorum ve poşetleyip kaldırıyorum. Tavsiye ederim. Eğer hazırda haşlanmış buğdayınız yok ise buğdayı üzerini geçecek kadar su ile haşlayıp suyunu çorbada kullanabilirsiniz.
MALZEMELER
2 su bardağı haşlanmış aşurelik buğday
5 su bardağı su ve et suyu karışımı
1,5 su bardağı yoğurt(Ev yoğurdu olur ise daha güzel olur)
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı un
1 adet yumurta
toz kırmızı biber ve nane
Haşlanmış buğdayı su ile birlikte tencerede kaynatalım.
ayrı bir yerde un,yoğurt ve yumurtayı çırpalım.
buğday kaynamaya başlayınca altını kısalım.
Kaynayan sudan yoğurt karışımına bir su bardağı suyu yavaş yavaş bir yandan karıştırarak yedirelim ve böylece karışımı ılıtalım.
Ilınan yoğurt harcını azar azar çorbaya bir yandan da sürekli karıştırarak yedirelim.
ayrı bir tavada tereyağını eritip toz kırmızı biber ve naneyi kızdıralım.
bir kaç dakika çorbayı kaynatıp nane ve toz biberi ekleyelim.
En son çorbanın tuzunu ilave edip altını kapatalım.
Yapımı aslında yoğurtlu çorba ile aynı fakat bence daha besleyici. Ben bu sefer biraz ilikli kemik suyu da eklerdim. Onun da tarifi gelecek.
afiyet olsun.

 

Hiç yorum yok: